4 kroky pro základní analýzu klíčových slov

Keywords jsou základem každé optimalizace pro vyhledávače. Jsou to první, co SEO experty zajímá a zároveň věc, se kterou copywriteři nejvíce pracují. A není se čemu divit, protože čtenáři a klienti se k vám nejčastěji dostanou přes Google nebo jiný vyhledávač. Jenže ten musí nejdřív zhodnotit, že jste přesně to, co uživatel hledá. A to se odehrává od toho, co zadá do políčka vedle lupy. A přesně to zjistíte pomocí analýzy klíčových slov.

Klíčová slova analýza

Tabulka

Jako první si připravte tabulku. Vytvořit si ji můžete ručně na papír, ale mnohem lepší je využít Excel nebo podobný program. Připravte si sloupce s názvy:

  • fráze,

  • hledanost (každý vyhledávač zvlášť),

  • doplňující údaje,

  • cílová URL a další dle potřeby.

 

https://www.youtube.com/watch?v=POzV9WcSCZ0

 

Průzkum konkurence

Podívejte se na weby svých konkurentů a dívejte se, jaké termíny používají. Dalším zdrojem mohou být diskuze a fóra, která se týkají vašeho tématu nebo produktu. Vše, co se vás týká, si zapište. Právě u těchto výrazů budete později zjišťovat, jestli se vyplatí a máte je zařadit nebo ne.

AdWords Google nástro

Vyškrtání slabého

Nyní se podívejte, co jste napsali a vyškrtněte termíny, které nedávají smysl a nejsou tolik používaná. Tím si hodně ušetříte práci. Teď přichází na řadu služby, díky kterým zjistíte přesná čísla a budete se podle toho moci řídit. Existuje jich celá řada, ale vy jistě budete chtít využít ty, které jsou zdarma. Doporučujeme je kombinovat, abyste získali nejefektivnější výsledek. Využít můžete Sklik, Google AdWords a zkusit můžete i našeptávače. To znamená, že začnete dotaz a uvidíte, jak pokračuje na základě toho, co lidé hledají.

 

Čím delší, tím lepší

Nespoléhejte na krátké fráze. Long-tailové výrazy jsou mnohem lepší. Když zadáte jen „tričko“, objeví se jen velké, známé weby. Dotaz na „žluté dámské tričko velikost M“ je mnohem lepší, protože je konkrétní a individuální. Myslete na to, že jedinečnost je skvělá, ale nepřežeňte to. Nikdo potom nebude na první pohled vědět, co nabízíte.

About the Author